Triumph ve Street Triple 765 RS ile Gelen Zafer: Tom Booth-Amos'un Tarihi Başarısı
Triumph, Dünya Supersport Şampiyonası'nda (WSSP) önemli bir zafere daha imza attı. PTR Triumph Factory Racing adına yarışan Tom Booth-Amos, bu kategorideki ilk galibiyetini elde ederek Triumph'u WSSP tarihinde ikinci kez podyumun zirvesine taşıdı. Bu zafer, Triumph'un mühendislikteki üstünlüğünü ve Street Triple RS 765 modelinin performansını bir kez daha gözler önüne serdi. Street Triple RS 765, 765cc sıvı soğutmalı sıralı üç silindirli motoruyla rakiplerinden ayrılıyor. 12.000 rpm'de 130 hp güç ve 9.500 rpm'de 80 Nm tork üreten bu motor, özellikle orta ve üst devirlerde güçlü bir çekiş sağlıyor. Sıralı elektronik enjeksiyon sistemi ve 3’ü 1 arada paslanmaz çelik egzoz, gaz tepkisini daha hızlı ve verimli hale getirerek yarış ortamında üstün bir performans sağlıyor.
Çift direkli alüminyum şasi ve yüksek basınçlı döküm arka alt şasi ile hem hafif hem de rijit bir yapı sunan Street Triple RS 765, pist şartlarına mükemmel uyum sağlıyor. Ön süspansiyon, tamamen ayarlanabilir 41 mm Showa ters çatalla donatılırken, arka tarafta Öhlins STX40 monoshock bulunuyor. Bu kombinasyon, yarış pistlerinde maksimum yol tutuş ve hassas dönüş kabiliyeti sunuyor. Triumph, Street Triple RS 765 modelinde fren sistemine de büyük önem veriyor. Önde yer alan 310 mm yüzer diskler ve Brembo Stylema 4 pistonlu monoblok kaliperler, üstün frenleme gücü sağlarken, viraj alma için optimize edilmiş ABS teknolojisi de güvenliği artırıyor. Arkada 220 mm’lik tek disk ve tek pistonlu Brembo kaliper ile fren paketi tamamlanıyor. Street Triple RS 765, modern motosiklet teknolojilerini bünyesinde barındırıyor. Renkli TFT ekranlı çok fonksiyonlu gösterge paneli, sezgisel bir kullanıcı deneyimi sunarken, 5 farklı sürüş modu ve gelişmiş çekiş kontrolü, sürücünün motosikleti koşullara göre en iyi şekilde ayarlamasına olanak tanıyor. 15 litrelik yakıt kapasitesiyle uzun sürüşlerde de yeterli menzil sağlayan bu model, Euro 5 normlarına uygun olarak 100 km'de 5,4 litre yakıt tüketimi ve 120 g/km CO2 emisyonu sunarak performans ile çevreciliği dengeliyor.
Tom Booth-Amos’un tarihi zaferi, sadece yetenekli bir sürücünün başarısını değil, aynı zamanda Triumph’un motosiklet mühendisliğindeki üstünlüğünü de gözler önüne seriyor. Street Triple RS 765, spor motosiklet dünyasında hem günlük kullanım hem de pist performansı açısından en güçlü seçeneklerden biri olmaya devam ediyor. Ancak unutulmamalıdır ki, yarış versiyonları estetikten elektronik ayarlara kadar bazı değişiklikler içerebilir. Bu nedenle Booth-Amos'un zaferinde kullanılan motosiklet, stok versiyona göre bazı modifikasyonlarla geliştirilmiş olabilir. Yine de Triumph’un bu başarısı, markanın performans odaklı mühendislik anlayışını ve Street Triple RS 765’in rakipsiz dinamiklerini bir kez daha kanıtlıyor.