Yağmurda Motosiklet Sürmek İçin 5 İpucu

Yağmurda Motosiklet Sürmek İçin 5 İpucu

Yağmurda sürme düşüncesi ağzınızı kurutuyor mu? Motosikletinizi yağmurda sürmek, doğru beceri setine ve ekipmana sahip olduğunuz sürece güvenli ve - cesaret ediyoruz - hatta eğlenceli olabilir.

Yağmurda sürerken ne beklemelisiniz ve sürerken hangi ayarlamaları yapmalısınız?

İpucu 1: Doğru Ekipmanı Seçin

İyi su geçirmez giysi, yağmurluk (iki parçalı veya tek), eldivenler, botlar ve belki bir elektrikli ısıtmalı yelek, en ısrarcı fırtınada bile sizi sıcak ve kuru tutabilir, ki bu yağmurda geçirilen bir günün keyfini çıkarmanın ilk anahtarıdır. Yüksek görünürlük en şık olmayabilir, ancak görünürlüğün azaldığı koşullarda diğer sürücülerin sizi görmesini artırır, bu yüzden ekipman alırken aklınızda bulundurmanız gereken bir şeydir. Su geçirmez ekipman kendi başına sıcaklık ekler, ancak yağmur tahmin ediliyorsa, üşüdüğünüzde ekleyebileceğiniz birden fazla ince katmanı düşünün.

Ekipman bulmacasının sıklıkla göz ardı edilen bir parçası da kasktır, bu kask sis önleyici vizör (örn. Pinlock), nefeslik veya hatta elektrikli buz çözücü işlevli bir vizörle donatılmış olmalıdır. Ve ya renkli kalkanı evde bırakın ya da net bir yedek getirin; son ihtiyacınız ıslak bir yolda kararan bir görüş. Mümkünse vizörünüzü her zaman kapalı ve kapalı tutun. Yağmur veya nem içeri girdiğinde, buğuyu çözmek çok zor olacaktır.

Hangi ekipman kombinasyonuyla sonuçlanırsanız sonuçlanın, sürüşünüze müdahale etmemesine veya herhangi bir şekilde sizi dikkatinizi dağıtmasına izin vermeyin. Örneğin, donmuş parmaklarla kontrolleri çalıştıramazsınız, ancak fazladan sıcak bir çift eldiven çok hantal olabilir ve çok daha iyi olmayabilir. Benzer şekilde, bir boyun ısıtıcısı güzel ve sıcak olabilir, ancak omuz kontrolü için yeterince başınızı çevirmenizi sınırlayabilir. Doğru ekipmanı bulmak için arama yapmanız gerekebilir, ancak sürmeyi düşündüğünüz koşullar için konfor ve pratiklik arasında güzel bir denge bulabileceğinizi düşünmelisiniz.

Son olarak, ıslak hava sürüşünüz işe gidip gelmeyi içeriyorsa, iş yerinde her ihtimale karşı hazır bir kıyafet değişimi bulundurun.

İpucu 2: Daha Akıllı ve Daha Pürüzsüz Sürün

Yağmurda sürerken hatırlamanız gereken bir kelime var: pürüzsüz. Dışarıda ıslakken, motosikletinizde yaptığınız her şey pürüzsüz olmalıdır, gaz ayarlamalarından frenlemeye, viraj almaya kadar. Bugünkü motosikletlerin sıklıkla gücü kesen ve belki de gaz haritalamasını düzleştiren ve/veya ABS ve çekiş kontrol müdahalesini artıran bir Yağmur modu içermesinin bir nedeni vardır.

Modern sürücü yardımcılarıyla bile, gazı nazikçe açıp kapatın ve eğim açınızı tutumlu kullanın. Motosikletinizi mümkün olduğunca dik tutmak, kaygan bir yere çarptığınızda altınızdan kaymasının şansını azaltacaktır. Takip mesafenizi artırın ve motorunuzu yavaşlamaya yardımcı olmak için kullanın, kaldırağa sert bir şekilde vurmak yerine pürüzsüz (işte o kelime yine) fren yapın.

İpucu 3: Kavşaklara Dikkat Edin

Motosiklet üzerindeyken kavşaklar yeterince tehlikelidir ve ne yazık ki yağmur durumu daha da kötüleştirir. Bunlar, arabaların durup rölantiye geçtiği kaygan yağ lekeleri, ıslakken buza dönebilecek boyalı çizgiler (bir sonraki ipucu için bakınız) ve tabii ki sizin kadar dikkat etmeyebilecek birçok sürücü gibi tehlikelerin bir koleksiyonudur.

Dönel kavşaklar özellikle zordur ve sadece giriş ve çıkışlarda değil, aynı zamanda döngünün tamamında kaygan olabilir. Aniden fren yapmak zorunda kalmamak için yavaş yaklaşın, pürüzsüz kalın ve eğiminizi sınırlayın, böylece diğer taraftan doğru şekilde çıkacaksınız.

İpucu 4: Sürprizlere Dikkat Edin

Dışarıda ıslakken, kuru havalarda neredeyse zararsız olan durumlar hoş olmayan sürprizlere dönüşebilir. Rögar kapaklarına, sızdırmazlık kaplamalarına (katran yılanlarına), boyalı çizgilere ve düşmüş yapraklara dikkat edin, bunların hepsi ıslakken siyah buz gibidir. Bu çekiş engelleyicilerden herhangi biriyle karşılaşırsanız, önce onların etrafından kolayca geçebileceğiniz bir yol olup olmadığını kontrol edin. Eğer yoksa, sert fren yapmaktan veya hızlanmaktan kaçının ve onların üzerinden herhangi agresif girdiler yapmadan geçin.

Yolunuzun çizgisini değiştirmeniz veya yağlı bir bölüm üzerinden dönmeniz gerektiğinde, gidonu tutarken ellerinizi gevşek tutmanın ve gerekenden fazla motosikleti eğmemenin önemli olduğunu unutmayın.

Su birikintileri başka bir potansiyel tehlikedir ve özellikle otoyolda, hızlarınızın hidroplanlamayı önlemek için zamanında yavaşlamanızı engelleyebileceği yerlerde tehlikelidir. Su, tabii ki düşük noktalarda birikecek, bu da otoyollarda genellikle beton bariyerin drenajını engellediği en sol şerittir. Bu şeridi kullanmaktan kaçının ve önünüzdeki arabaları su sıçraması belirtileri için izleyin, böylece sorunlu alanları önceden tespit edebilirsiniz.

İpucu 5: Kuru Bir Çizgi Bulun

Bu açık görünse de, şeridin ıslak bir bölgesinde sürerken yanındaki kuru alandan geçen birçok insan gördüğümüze şaşırıyoruz. Kuru kaldırım üstün çekiş ve manevra kabiliyeti sunar, bu yüzden kendinizi sürekli olarak şeridin en kuru bölümünde (genellikle araba lastik izlerinin olduğu yerde) bulundurduğunuzdan emin olun.

Zamanla ve bu sürüş ipuçlarını uyguladıkça, yağmurda sürmenin (ve hatta turlamanın) aslında tatmin edici olduğunu ve sizi daha iyi ve daha özgüvenli bir sürücü yapabileceğini göreceksiniz. Elbette, her sürüş farklı olacak, fırtınalı havalarda şehir içi sürüş neredeyse her zaman en sinir bozucu olacaktır, ama bulutlar çoğalsa bile, neredeyse her gün sürmeye devam edebileceğiniz anlamına gelmez.

Kaynak : https://www.cycleworld.com/sport-rider/five-tips-for-riding-motorcycle-in-rain-0/

Sonraki Haber Yeni Başlayanlar İçin Motosiklet Sürüş Önerileri
Benzer Haberler