YAMAHA R125 İncelemesi
Yamaha'nın R125'i, 2008 yılından bu yana genç sporcuların ilgisini çeken bir poster motosikleti olarak kendini göstermişti. Şimdi dördüncü neslinde, cesur CBT dostu single, geniş çubuklar, tam renkli TFT gösterge paneli ve çekiş kontrolü gibi özelliklerle donatılmış bir R7 benzeri bir cep roketine dönüşmüş. 2019'daki büyük revizyon sayesinde, A1 uyumlu sınıftaki otoritesini pekiştiren bu motosiklet, aynı zamanda daha büyük bir spor motosikleti hissiyatıyla daha çok genç sürücülerin ilgisini çekiyor.
Yeni R125, önceki üçüncü güncellemeyle gelen Deltabox şasisini ve alüminyum salınım kolunu özelliğini koruyor. Euro5 işleminden geçen ve VVA'ya sahip olan tek silindirli motoruyla güçlendirilen bu motosiklet, 2019'daki revizyondan bu yana başarılı bir şekilde piyasada varlığını sürdürüyor.
MCN'nin seçtiği öğrenen yasal spor motosikletleri arasında yer alan en yeni R125, etkileyici bir pakete sahip. 820 mm'lik acemi dostu koltuk yüksekliği ve çıplak MT-125 kardeşinden daha konforlu bir sürüş sunuyor. Viraj alma yeteneğini destekleyen Michelin Pilot Street lastikleri, çekiş kontrolü opsiyonu, özellikle acemi sürücüler için güvenlik ve kontrol güvenli bir sürüş deneyimi sağlıyor.
Elektronik özellikler arasında beş inç tam renkli TFT gösterge paneli bulunuyor. Yol ve parkur ekranları, tur zamanlayıcısı gibi özelliklerle donatılmış olan bu gösterge paneli, motosiklete modern bir dokunuş katmış. Bizce, ortam sıcaklığı göstergesi gibi bazı ek detaylar eklenerek kullanıcı deneyimini artırabilir.
Motosikletin sürüş özellikleri, KYB çatallar ve ayarlanabilir şok ile desteklenmiş, özellikle yeni sürücüler için uygun bir denge sunuyor. Klipsli gidonlar, şehir içinde bile güzel bir denge sağlayarak uzun perdenin arkasına dalmaya ve motosikletin potansiyelini keşfetmeye teşvik ediyor.
Acemi sürücülerin güvenlik ve uygunluğu için yeterli düzeyde dizayn edilmiş olan fren sistemi, ABS özelliğiyle ön plana çıkıyor. Çekiş kontrolü opsiyonu, sürüş koşullarına göre ayarlanarak devre dışı bırakılabilir. Motor performansı ise 14.8 bhp ile dikkat çekici ve çoğu sürüş durumu için yeterli düzeyde.
2023 R125, sürücülere geniş bir renk yelpazesi ve özelleştirme seçenekleriyle kişiselleştirilebilir bir deneyim sunar. Bu motosiklet sınıfındaki en pahalı seçenek olabilir, ama motosikleti kullandıktan sonra verilen parayı hakettiğini düşüneceğinizden eminiz. Sonuç olarak, Yamaha R125, spor motosiklet dünyasına giriş yapmak isteyen genç sürücüler için tavsiye edilebileceğimiz en iyi motosikletlerden birisi, sahip olduğu teknolojik özellikler, güvenli sürüş sağlayan elektronik sistemler ve çekici tasarımıysa tercih edilmesinin sebebini açıkça göstermekte.
Teknik Özellikler
Motor boyutu: 125cc
Motor tipi: Sıvı soğutmalı, SOHC, Değişken Valf Çalıştırmalı (VVA)tek silindirli
Çerçeve tipi: Deltabox'un
Yakıt kapasitesi: 11 litre
Koltuk yüksekliği: 820mm
Bisiklet ağırlığı: 144kg
Ön süspansiyon: 41mm baş aşağı KYB çatalları, ayarlanamaz
Arka süspansiyon: Tek arka şok, ayarlanamaz
Ön fren: İki pistonlu radyal kaliperli tek 292mm yüzer disk. ABS
Arka fren: Tek pistonlu kaliperli 220mm arka disk. ABS
Ön lastik ebadı: 100/80 x 17
Arka lastik ebadı: 140/70 x 17
Ortalama yakıt tüketimi: 112 mpg
Maksimum güç: 15 bhp
Maksimum tork: 8,5 ft-lb
En yüksek hız: Saatte 80 mil
Tank aralığı: 271 kilometre