YAMAHA XSR900 Gp Hakkında
Yamaha, XSR900 GP'nin yakın zamanda ortaya çıkmasıyla dikkatimizi oldukça başarılı bir şekilde üzerine çekti. Japon şirket, bazı sosyal medya kanallarında, GP'nin standart, yarı kaporta formunda 'eksik' göründüğünü öne süren çeşitli yorumlara açık bir yanıt olarak bir düzeltme yayınladı. Yeni motosikleti bir 'Racer Pack'in parçası olarak tek parça kaporta olarak gösterdi. Bu paket, motosiklete kaporta, renkli bir ekran, yeni bir plaka tutucu ve bir Akrapovič egzozu verir, ancak şu anda Yamaha Türkiye web sitesinde listelenmemiştir.
XSR900 GP, kaportalı veya kaportasız olarak her haliyle tercih edilecek bir motosiklet modeli. Bu, Yamaha'nın 1980'lerin GP yarışlarına geri dönen saf bir nostalji motosikleti denemesidir. Standart XSR900, Yamaha'nın 1980'lerin Grand Prix motosikletlerinin ataları olduğunu gösterir. Yamaha, 500cc Dünya Şampiyonası'nda 1982 Yamaha YZR500 0W61'de piyasaya sürülen ve şu anda iyi bilinen Deltabox şasisini geliştirdi.
Yeni GP modeli, far için yeni, kare bir şekil oluşturmak için de kullanılan yeni, kare ön kaportasıyla 1980'lerin Grand Prix makinelerinden daha fazla ilham alıyor. Yamaha, güzel görünmesinin yanı sıra aerodinamiği de geliştirdiğini söylüyor. 80'ler tarzında tutturulmuş, çerçeve borlu bir yapı ile kaportaya bağlanırken, gösterge paneli düz braketlerle destekleniyor.
Bu doğrultuda Yamaha, üst kaplamayı desteklemek için orijinal TZ250 seri üretim yarışçısında kullanılanla aynı olduğunu söylediği bir somun yapısı kullandı. Bu somun yapısı, yolda giden bir Yamaha üretim motosikleti için bir ilk olan bir beta pimi ile sabitlenir.
Yeni XSR900 GP'deki diğer özellikler arasında daha ileri bir sürüş pozisyonu sağlayan klipsli çubuklar, üçüncü nesil bir quickshifter, bu sürüş pozisyonunu telafi etmek için alüminyum direksiyon gövdesi mili aracılığıyla şasi ayarı, Spinforged jantlar, Bridgestone Battlax Hypersport S23 lastikler, tamamen ayarlanabilir KYB ön süspansiyon, uzaktan ayarlı KYB arka amortisör ve Brembo'dan radyal ön ana silindir. Yamaha Sürüş Kontrolü (YRC), motor gücü ve elektronik aksamın müdahalesi dahil olmak üzere motosikletin özelliklerini ayarlamak için kullanılabilir. Bu, sürücü tarafından ayarlanabilen iki özel mod olarak beş inçlik TFT ekran aracılığıyla seçilebilen ve yönetilebilen önceden ayarlanmış 'Spor', 'Sokak' ve 'Yağmur' modlarını kullanır. Yeni bir kumanda paneli sayesinde bu ekranda gezinmenin daha basit olması hedeflenirken, elektronik yardımcılar Yamaha'nın altı eksenli IMU'sundan yararlanıyor. Yamaha'nın söylediğine göre yeni Acil Durdurma Sinyali (ESS) fonksiyonu ani frenlemeyi algılıyor ve sürücünün sert fren yaptığı konusunda arkadakileri uyarmak için dörtlü flaşörleri devreye sokuyor.
Teknik Özellikleri
- 80'lerin ve 90'ların Grand Prix yarışçılarını çağrıştıran ayırt edici tasarım
- Bağlantı özellikli yeni 5 inç tam renkli TFT ekran
- Yüksek dereceli tamamen ayarlanabilir ön ve arka KYB süspansiyon
- Yeni tasarlanmış klipsli gidon ve gidon anahtarları
- Optimize edilmiş rijitliğe sahip Deltabox tarzı şasi
- Konforlu ana koltuk, yeni yan kaplamalar ve çıkarılabilir koltuk kılıfı
- Yeni ayaklık stili ve konumlandırma
- Yamaha Sürüş Kontrolü YRC ve 6 eksenli IMU
- Hız sabitleyici, üçüncü nesil Hızlı Vites Değiştirme Sistemi ve A&S Debriyaj
- EU5+ uyumlu, gelişmiş yüksek torklu CP3 890 cc motor
- Bridgestone Battlax Hypersport S23 ile donatılmış Yamaha Spinforged jantlar