Yamaha XSR900 İncelemesi – by seckin surucu
Yamaha XSR900, kendine özgü tasarımı ve 80'li yılların yarış motosikletlerinden esinlenen estetiğiyle sadece bir motosiklet değil, aynı zamanda bir sanat eseri olarak karşımıza çıkıyor. Ancak XSR900'ün çekici görünümünün ötesinde, bu motosikletin sunduğu teknolojik üstünlükler motosiklet tutkunları için büyük bir keyif ortaya koymaktadır. Yamaha XSR900 hakkında detaylı bilgi için yukarıda vermiş olduğumuz by seckın surucu Youtube kanalı tarafından yayınlamış olan videoyu izleyebilirsiniz, diğer bilgiler için yazının devamını okuyabilirsiniz.
Bu güçlü motosikletin kalbinde, EU5 standartlarına uygun yumuşak bir şekilde tork üreten 890 cc CP3 motor bulunmaktadır. Bu motor, sürücüye güçlü bir performans sunarken aynı zamanda çevre dostu bir yaklaşım sergilemektedir. Buna ek olarak, Brembo radyal ana silindir ile donatılmış Deltabox tarzı hafif şasi, XSR900'ün mükemmel manevra kabiliyeti ve yol tutuşunu sağlar. Hafif Spinforged tekerlekler ve tamamen ayarlanabilir süspansiyon sistemi de sürüş deneyimini bir üst seviyeye taşır.
Yamaha, XSR900 modelini Faster Sons felsefesi çerçevesinde tasarlamıştır. Bu felsefe, markanın geçmişindeki ikonik motosikletlerden ilham alarak modern teknolojiyle birleşen bir mirası temsil eder. XSR900, Yamaha'nın onlarca yıl süren araştırma ve geliştirmesinin bir ürünüdür ve sürücülere geçmişin çizgilerini taşıyan, ancak geleceğe dönük bir sürüş deneyimi sunar.
Bu benzersiz motosiklet, sadece performansıyla değil, aynı zamanda tasarımındaki estetik detaylarla da dikkat çeker. XSR900, her sürücüye kişiselleştirme imkanı tanıyan geniş aksesuar yelpazesiyle birlikte gelir, böylece her sürücü kendi tarzını bu eşsiz motosikletle ifade edebilir.
Sonuç olarak, Yamaha XSR900; güçlü performansı, göz alıcı tasarımı ve teknolojik üstünlüğü ile sürücülerin beklentilerini aşan bir motosiklet deneyimi sunmaktadır. Bu motosiklet, sadece bir taşıma aracı olmanın ötesinde, bir tutkunun ve tarzın bir yansımasıdır.
Teknik Özellikler
Motor tipi: 4-zamanlı, Sıvı-soğutmalı, DOHC, 4-subap, 3-silindir
Motor hacmi: 890 cc
Çap x Strok: 78,0×62,1 mm
Sıkıştırma oranı: 11.5:1
Maksimum güç: 87,5 kW (119,0 PS)/10.000 dev/dak
Limitli güç versiyonu: A2 Version restricted - 35,0 kW (47,6 PS) @ 6.000 rpm A2 Version unrestricted - 70,0 kW (95,2 PS) @ 9.000 rpm
Maksimum tork: 93,0 N/m (9,5 kgf/m)/7.000 dev/dak
Yağlama: Islak karter
Debriyaj tipi: Islak, Çoklu disk
Ateşleme sistemi: TCI
Çalıştırma: Elektrik
Şanzıman: senkromeç, 6 vites
Son aktarım: Zincirli
Yakıt tüketimi: 5 L/100 km
CO2 emission: 116 g/km
Yakıt sistemi: Yakıt enjeksiyon
Şasi: Diamond
Kaster Açısı: 25°00'
Kaster mesafesi: 108 mm
Ön süspansiyon: Telescopic fork
Arka süspansiyon: (mafsallı), Salınım kolu
Ön teker hareketi: 130 mm
Arka teker hareketi: 137 mm
Ön fren: 298 mm
Arka fren: 245 mm
Ön lastik: 120/70 ZR17M/C (58W) Tubeless
Arka lastik: 180/55 ZR17M/C (73W) Tubeless
Toplam uzunluk: 2.155 mm
Toplam genişlik: 860 mm
Toplam yükseklik: 1.155 mm
Sele yüksekliği: 810 mm
Tekerlekler arası mesafe: 1.495 mm
Minimum yerden yükseklik: 140 mm
Ağırlık (dolu yağ ve yakıt tankı dahil): 193 kg
Yakıt tankı kapasitesi: 14 L
Yağ tankı kapasitesi: 3,50 L