Yeni 2024 Benellis EICMA'da Gösterildi
EICMA fuarında Tornado 500, Tornado Naked Twin 500 ve BKX 300 dahil olmak üzere üç model sergiye çıkmıştır. Benelli, model yelpazesini genişletme konusunda çok temkinli ilerliyor gibi görünüyor. Kısa bir süre önce, içinde 502 paralel ikiz motorun evrimi olan çok umut verici TRK 702'yi tanıttı. Bu model, çok fazla ağırlık veya fiziksel boyut kazanmadan 698cc güce ve torka sahiptir.
Yine de bu yılki EICMA fuarında, sadece yeni 702 motoru bulunacak sanılırken, Benelli, TRK 502'nin İtalya'da en çok satan motosiklet olmasına katkıda bulunan 500cc ikiz motoru da sergileyecek gibi görünüyor. Tornado 500, Honda'nın yeni CBR500R'si ve Kawasaki'nin yeni Ninja 500'ü gibi motosikletlere karşı yarışacak tam bir kaporta ve klipsli çubuklara sahip bir spor motosiklettir. Güç, Euro 5+ emisyonlarını karşılamak için güncellenen 500cc paralel ikizden geliyor. İddia edilen çıkış, 48 lb.-ft ile 8,500 rpm'de 34 hp'dir. 6.000 rpm'de tepe torku. İyi güvenilirliğe sahip esnek bir motor olarak ün yapmıştır.
Tornado 500, 56 inçlik bir dingil mesafesine sahip kompakttır. Koltuk, yerden 31 inç yükseklikte orta bir seviyeye ayarlanırken, boş ağırlık iddia edilen 185 kg’dır. Çerçeve, önde 41 mm ters çatal ve arkada dirsekli monoshock bulunan çelik borulu bir ünitedir. Önde 320 mm disklere ve standart olarak Bosch ABS'ye sahip bir çift radyal montajlı, dört pistonlu Brembo bulunur.
Elektronik paketi nispeten sınırlıdır, ancak ekran, Bluetooth bağlantısı ve navigasyon sunacak 5 inçlik bir TFT ünitesidir.
Neredeyse aynı özelliklere sahip olan Tornado Naked Twin 500, Tornado 500'ün sade bir çeşididir. Motor ve şasi özellikleri, 195kg’a yükselen boş ağırlık dışında aynı kalıyor. Her iki bisiklet de keskin ve modern bir stile sahipler. Naked'a kıyasla biraz daha rafine ve keskin görünüyor. EICMA'da sergilenen üçüncü bir yeni model de BKX 300 S. Bu tamamen yeni model, o zamandan beri yukarıda özetlenen 502'ye dönüşen eski 300cc ikizinin yerini alan yepyeni bir 300cc tek silindirli motorla birlikte geliyor. Tek, 78 x 61.2 mm çap ve strok boyutlarına sahiptir ve 9.000 rpm ve 18 lb.-ft'de iddia edilen 29 hp güç üretir.
İddia edilen boş ağırlık, 165kg ile hafif değil, fakat bu ağırlık çok sağlam yapısına bağlanabilir. Çatal 42 mm'lik ters çevrilmiş bir ünitedir, bağlantı tahrikli bir şok ise arkada oturur. Frenleme, ABS'nin standart olarak dahil olduğu 280 mm rotorlu tek bir dört pistonlu kaliper tarafından gerçekleştirilir. Uygun fiyatlı bir motor için elektronik olarak beklenebilecek özellikleri sağladığı iddia edilmektedir.