Yamaha R1M İncelemesi - UNLOCKT
Yamaha, uzun yıllardır süregelen yarış tecrübesini ve M1 MotoGP motosikletinin bir dizi zaferinden de edindiği bilgi birikimini, R1M modelinde muazzam bir performans ve teknoloji kombinasyonu olarak bizlere sunuyor. Motosiklet ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmak istiyorsanız yukarıda vermiş olduğumuz UNLOCKT Youtube Kanalı tarafından yayınlanmış olan videoyu izleyebilirsiniz, diğer detaylar için yazıyı okumaya devam edebilirsiniz.
R1M'in sıra dışı performansının temel taşlarından biri olan Öhlins Elektronik Yarış Süspansiyonu (ERS), NPX kavitasyon önleyici gazlı ön amortisör çatalları ile birleşerek sürüşü benzersiz bir deneyim haline dönüştürüyor. Bu süspansiyon sistemi, her türlü yol yüzeyine mükemmel bir uyum sağlayan gelişmiş yazılımı ve kullanıcı dostu ara yüzü ile sürücüye tam bir kontrol hissi sunuyor.
Yamaha, R1M modelinde M1 MotoGP motosikletlerinden esinlenerek hafif karbon gövde panellerini kullanıyor. Bu da sadece görsel estetik katmıyor, aynı zamanda düşük ağırlık ile birleşerek motosikletin manevra kabiliyetini ve hızını arttırmaya yarıyor. Özellikle karbon kuyruk, aerodinamik performansı en üst düzeye çıkarırken, titanyum alt karenaj kapağı ve magnezyum jantlarla birleşerek son derece hafif bir yapı sunuyor.
R1M, sürücüye hassas bir kontrol imkanı sunan Fren Kontrolü (BC) sistemi ile donatılmış. Bu sistem, tekerlek kilitlenmelerini önlemek ve frenleme performansını optimize etmek için yatış açısı ve kayma ivmesi gibi verileri analiz ediyor. Motor Freni Yönetimi (EBM) sistemi ise farklı sürüş koşulları için en iyi motor frenleme kuvvetini seçme özelliğiyle dikkat çekiyor.
M1 MotoGP teknolojisinin bir yansıması olan 998 cc motor, Bosch enjektörleri ile donatılmış geniş bir püskürtme açısına sahip. Bu özellik, yakıtın daha etkili bir şekilde yanmasını sağlayarak motorun olağanüstü performans sergilemesine olanak tanıyor. Ayrıca, özel tasarlanmış takip makarası kolları ve kam lobları, yüksek devir performansını en üst düzeye çıkarıyor.
Yamaha Çip Kontrollü Gaz Kelebeği (YCC-T), sürücüye doğal bir his veren yüksek teknolojili bir büküm kavrama tertibatı. Yumuşak ve yenilikçi bir his sunan bu sistem, APSG (Hızlandırıcı Konum Sensörü Kavraması) ile birleşerek anında gaz tepkisi sağlıyor. Kalkış Kontrolü (LCS) sistemi ise yüksek düzeyde kontrol sağlayarak yarış başlangıçlarında sürücüye güven veriyor.
Yamaha R1M, Bridgestone Battlax RS11 lastiklerle donatılmış. Bu lastikler, özel bir bileşime sahip ve yarış performansı için tasarlanmış deseniyle sürücüye olağanüstü bir yol tutuşu ve çekiş sağlıyor. Bu da agresif hızlanmalar, sert frenleme ve keskin virajlar için güvenilir bir performans sunuyor.
R1M, sürücü ile motosiklet arasında bir köprü görevi gören İletişim Kontrol Birimi (CCU) ile donatılmış. Bu birim, tur süreleri, hız, gaz kelebeği konumu, GPS izleme ve daha fazlası dahil olmak üzere çeşitli verileri kaydetme yeteneği sunuyor. 6 Eksenli Atalet Ölçüm Birimi (IMU) ise eğim, yalpalanma ve savrulma gibi verileri saniyede 125 kez ECU'ya gönderiyor, bu da motosikletin elektronik sistemlerinin hızlı ve doğru bir şekilde tepki vermesini sağlıyor.
R1M, Elektronik Yarış Süspansiyonu (ERS), Quick Shift System (QSS), Teker Kaldırma Kontrolü, Kalkış Kontrolü, Kaydırma Kontrolü, Fren Kontrolü ve Motor Freni Yönetimi gibi bir dizi yüksek teknolojili elektronik kontrol özelliği sunuyor. Bu özellikler, sürücüye farklı sürüş koşullarına uygun olarak motosikletin ayarlarını özelleştirme imkanı veriyor.
Yamaha R1M, yarış pistindeki sınırları zorlamak ve sürüş deneyimini en üst düzeye çıkarmak isteyenler için tasarlanmış bir mühendislik harikası. Performans, teknoloji ve estetik tasarımı bir araya getiren bu motosiklet, sürücüleriyle bütünleşerek birinci sınıf bir motorsporları deneyimi sunmayı amaçlıyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
Tip: 4-zamanlı
Soğutma: Sıvı-soğutmalı
Subaplar: 4 adet
Motor Hacmi: 998 cc
Çap x Strok: 79,0 × 50,9 mm
Sıkıştırma Oranı: 13,0 : 1
Yağlama: Islak karter
Debriyaj: Islak; Çoklu disk
Ateşleme Sistemi: TCI (Transistor Kontrollü Ateşleme)
Çalıştırma: Elektrik
Şanzıman: Senkromeç; 6 vites
Son Aktarım: Zincirli
Yakıt Sistemi: Yakıt enjeksiyon
Maksimum Güç: 13.500 dev/dak'da 147,1 kW (200,0 PS)
Maksimum Tork: 11.500 dev/dak'da 113,3 Nm (11,6 kg-m)
Yakıt Tüketimi: 6,8 L/100 km
CO2 Emisyonu: 159 g/km
Şasi: Aluminyum Deltabox; Diamond
Ön Süspansiyon: Teleskopik amortisörler, 120 mm hareket
Arka Süspansiyon: Mafsallı; Salınım kolu, 120 mm hareket
Ön Fren: Hidrolik çift disk, Ø320 mm
Arka Fren: Hidrolik tek disk, Ø220 mm
Ön Lastik: 120/70 ZR17M/C (58W) Tubeless
Arka Lastik: 200/55 ZR17M/C (78W) Tubeless
Kaster Açısı: 24º
Kaster Mesafesi: 102 mm
Uzunluk: 2.055 mm
Genişlik: 690 mm
Yükseklik: 1.165 mm
Sele Yüksekliği: 860 mm
Tekerlekler Arası Mesafe: 1.405 mm
Min. Yerden Yükseklik: 130 mm
Ağırlık: 202 kg (dolu yağ ve yakıt tankı dahil)
Yakıt Tankı Kapasitesi: 17,0 L
Yağ Tankı Kapasitesi: 4,9 L